
Vastuullisuuden megatrendi kiihtyy
Monet megatrendit kiihtyvät markkinoiden myllerryksessä. Vastuullisuus on niistä yksi. Teimme kevään aikana selvitystä, mihin suuntaan vastuullisuusviestinnän toimiala kehittyy pandemian jälkeen. Alla havaintojamme. Selvityksessä ilmeni, että

Impact Investments: A Win-Win Proposition
What does impact investments mean for business? Big world organisations have started to shift funds in a new way. Recent years have witnessed a surge

Business Resilience and Creating Positive Social Impact
As the Covid-19 crisis continues to spread like a wildfire, many businesses are seeking a lifeline. Stimulus plans notwithstanding, the crisis is forcing bankruptcies and

10 vinkkiä vastuulliseen koronaviestintään
Suomi on poikkeustilassa koronaviruksen leviämisen takia ja moni miettii, mitä tämä tarkoittaa meidän organisaatiollemme. Yrityksen johdon on syytä toimia vastuullisesti ja kertoa se. Vinkit vastuulliseen

Olemme käytettävissä kriisiviestintään
Koronavirus on aiheuttanut kasvavan tiedontarpeen ja edellytykset kriisiviestintään. Viruksen leviäminen vaikuttaa nyt kaikkiin yhteiskunnan osa-alueisiin ja edellyttää avointa viestintää. Kansalaiset kaipaavat paljon tietoa pandemian erilaisista

Kierrätys on kaikkien vastuulla ja yhteinen ongelma
Aktiivinen lajittelu herättää tunteita ja eripuraa. Kierrätyksen ongelmat ovat arkipäivää useissa kotitalouksissa. Viestinnällä voidaan parantaa kierrätysastetta. Useilla suomalaisilla on tarmokkuutta ja intoa vaikuttaa jokapäiväisellä tekemisellään

”Hiihtokeskuksilla on vastuu torjua ilmastonmuutosta”
Pian myös hiihtokeskukset torjuvat ilmastonmuutosta. Pohjois-Suomen hiihtokeskukset ovat jo ottaneet vastuullisuuden osaksi liiketoimintansa pitkäjänteistä kehittämistä. Etelä-Suomen keskuksilla työ on vasta alkamassa. Vastuullisuus on otettu viestintään

Tell a story – Making sense of Circular Economy
How to make Circular Economy more interesting? In this article we elaborate what it means to tell a story and make sense of Circular Economy.

Vastuullisuusraportti on viestinnän työkalu
Vastuullisuusraportti on hyvä viestinnän työkalu. Se olisi syytä laittaa työn alle viimeistään vuodenvaihteen jälkeen, jotta sen saa julkaistua vuosikertomuksen yhteydessä. Viime viikolla palkittiin Suomen parhaat

Elintarviketeollisuudella on paljon tehtävää
Elintarviketeollisuudella on paljon tehtävää yritysvastuun saralla. Vastuullisuusviestintä on yritykselle hyvä tapa tehdä positiivista markkinointia. Sen täytyy kuitenkin perustua faktoihin, koska kuluttajat selvittävät ne joka tapauksessa.

Kestävä elämäntapa vaatii valtavasti valintoja
Yritysten tulisi auttaa kuluttajaa tekemään kestäviä kulutuspäätöksiä. Kestävä kuluttaminen on yksi tärkeimmistä suomalaisia puhuttelevista kestävän kehityksen teemoista. Syksyllä kuluttajille tekemässämme kyselyssä selvisi, että eniten kuluttajia

Trailblazing Circular Economy
It is estimated that approximately 95% of the value of plastic packaging material (i.e. €70 billion – €105 billion) is lost to the economy after a