Kiertotalouden ja kestävän elämäntavan näyttelytila

Viestintästrategia ympäristöministeriön rahoittamalle kiertotaloushankkeelle.

Viestintästrategia

Toteutimme viestintästrategian ympäristöministeriön rahoittamalle kiertotaloushankkeelle, jossa opetetaan ravinnekierrätyksen keinoin kestävää elämäntapaa.

Mitä teimme?

  • Kiertotalouden ja kestävän elämäntavan näyttelytila rakentuu Keravan kartanon alueella.
  • Autoimme asiakasta luomaan viestintästrategian ravinnekierrätyshankkeelle, jota rahoittaa ympäristöministeriö.
  • Viestintästrategiassa määriteltiin viestinnän tavoitteet, haasteet ja mahdollisuudet sekä tehtiin vaikuttavuusmallinnus.
  • Määrittelimme kohderyhmät, loimme tavoiteasiakasprofiilit, valitsimme kanavat ja loimme ydinviestit osana viestintästrategiatyötä.
  • Suunnittelimme vuosikellon sekä resursoinnin ja mittarit.
  • Lisäksi suunnittelimme hankkeen visuaalisen ilmeen ja tuotimme viestinnän toteuttamisessa tarvittavat visuaaliset elementit.

Hyödyt

  • Asiakas sai ammattimaisen markkinointistrategian vuosille 2020-2021.
  • Viestintä- ja markkinointistrategian pohjalta asiakas voi itse tai kumppaneiden kanssa toteuttaa yhtenäistä ja tehokasta viestintää valituissa kanavissa resurssit huomioiden.
  • Asiakas sai graafisen ohjeistuksen sekä mallilayoutit erilaisiin visuaalisiin toteutuksiin.
  • Lisäksi tuotimme innostavan kartan oppimisympäristöstä Keravan kartanon alueelta ja infografiikan ravinnekierrätyksestä, joka selittää ravinnekierrätyksen periaatteita osana kiertotaloutta ja tukee kestävän elämäntavan omaksumista.
  • Vuosisuunnittelun ansiosta asiakas pystyy toteuttamaan viestintää itsenäisesti. Tuotimme myös väliaikaisen viestintäsuunnitelman poikkeusoloihin.

Kuvat

Kirjoita hakusi ja paina Enter.