Uusia liiketoimintamahdollisuuksia: vastuullisuuden integroiminen strategiaan
Vastuullisuuden integroiminen yrityksen strategiaan ei enää ole vain mukava lisä, vaan se on keskeinen osa tulevaisuuteen suuntautunutta liiketoimintaa. Kestävä strategia vaatii joustavia, innovatiivisia ja kilpailukykyisiä
Sopiiko luova tekoäly yritysviestinnän työkalupakkiin?
Yritykset ja asiantuntijat etsivät nyt työkalupakkeihinsa kättä pidempää – uusia tapoja tehostaa toimintaansa. Luova tekoäly onkin kehittyessään herättänyt innokasta keskustelua siitä, kuinka tekoälyä voisi hyödyntää
Vastuullisuusraportit tehdään luettaviksi
Vastuullisuusraportointi on yrityksille velvollisuus, arvovalinta, maineen rakentamisen väline ja suuri panostus niin ajallisesti kuin rahallisestikin. Kun raportointitalkoisiin kerran lähdetään, kannattaa työ tehdä kerralla kunnolla. Raportointi
Kestävyysraportoinnin kasvava rooli sijoittajaviestinnässä
PwC:n vuonna 2023 tekemän selvityksen mukaan yritysten vastuullisuus sekä vastuullinen sijoittaminen kiinnostavat yhä useampia sijoittajia. Motiivi vastuullisille investoinneille on myös yhä useammin taloudellinen, sillä kestävän
Askel kohti luotettavampaa vastuullisuusdataa
Yrityksen itsensä lisäksi luotettavaa tietoa yrityksen vastuullisuudesta tarvitsevat rahoittajat, sijoittajat ja muut ulkoiset sidosryhmät. Miten vastuullisuusdatan paikkansapitävyys voidaan varmistaa? Euroopan unionin kestävyysraportointidirektiivin (CSRD) yksi pidemmän
Kohti älykkäämpää raportointia
Onko sinun yrityksesi valmiina muutokseen kohti älykkäämpää raportointia?
CSRD ja sidosryhmäviestintä – kohti luottamuksen rakentamista
EU:n kestävyysraportointidirektiivi (CSRD) on asettanut uudet standardit vastuullisuusraportoinnille. CSRD edellyttää paitsi sidosryhmien kattavaa tunnistamista, myös niiden osallistamista yhä laajemmin. Tärkeä vaihe CSRD:n mukaisessa vastuullisuusraportoinnissa on
Valjasta viestintä avuksi, kun suuntana on kiertotalous
Kiertotalous on noussut tärkeäksi yritysten kehityssuunnaksi viime vuosina. Kun yritys on päättänyt kehittää materiaalivirtojaan tai liiketoimintamalliaan kiertotalouden mukaisesti ja luonut vastuullisuussuunnitelman, seuraava askel on viestiä
Pk-yritysten kannattaa verkostoitua kiertotalousmurroksessa
Yritysten toiminta on pitkään perustunut lineaariseen talousmalliin, jossa neitseellisiä raaka-aineita hankitaan luonnosta ja niistä tuotetaan usein kertakäyttöisiä tai lyhytikäisiä tavaroita, jotka heitetään käytön päätteeksi roskiin.
Vastuullisuusraportointi ensin ja markkinointi sitten
Vastuullisuusraportointi oli keväällä 2018 ensimmäistä kertaa osa monien yritysten vuoden 2017 vuosikertomusta. Tähän on vaikuttanut Euroopan komission direktiivi Muun kuin taloudellisen tiedon raportoinnista, joka on viety kansalliseen
Kestävä kehitys systeemisen muutoksen toteuttajana liiketoiminnassa
Miten kestävä kehitys laajana systeemisen muutoksen toteuttajana liiketoiminnassa vaikuttaa yrityksen toimitaan? Cambrigden yliopiston toteuttamalla Sustainability Business Management -kurssilla perehdyttiin niihin tekijöihin, jotka yrityksen tulisi huomioida
Viisi vuotta vastuullisuusviestintää
Olemme tehneet viisi vuotta vastuullisuusviestintää. Rodinia täyttää 5 vuotta!! 🌟🎉 Viestintätoimisto Rodinia perustettiin vuonna 2017, kun tarve vastuullisuusviestinnälle alkoi kasvaa yrityksissä. Silloin ei puhuttu vielä