
Valjasta viestintä avuksi, kun suuntana on kiertotalous
Kiertotalous on noussut tärkeäksi yritysten kehityssuunnaksi viime vuosina. Kun yritys on päättänyt kehittää materiaalivirtojaan tai liiketoimintamalliaan kiertotalouden mukaisesti ja luonut vastuullisuussuunnitelman, seuraava askel on viestiä

Pk-yritysten kannattaa verkostoitua kiertotalousmurroksessa
Yritysten toiminta on pitkään perustunut lineaariseen talousmalliin, jossa neitseellisiä raaka-aineita hankitaan luonnosta ja niistä tuotetaan usein kertakäyttöisiä tai lyhytikäisiä tavaroita, jotka heitetään käytön päätteeksi roskiin.

Vastuullisuusraportointi ensin ja markkinointi sitten
Vastuullisuusraportointi oli keväällä 2018 ensimmäistä kertaa osa monien yritysten vuoden 2017 vuosikertomusta. Tähän on vaikuttanut Euroopan komission direktiivi Muun kuin taloudellisen tiedon raportoinnista, joka on viety kansalliseen

Kestävä kehitys systeemisen muutoksen toteuttajana liiketoiminnassa
Miten kestävä kehitys laajana systeemisen muutoksen toteuttajana liiketoiminnassa vaikuttaa yrityksen toimitaan? Cambrigden yliopiston toteuttamalla Sustainability Business Management -kurssilla perehdyttiin niihin tekijöihin, jotka yrityksen tulisi huomioida

Viisi vuotta vastuullisuusviestintää
Olemme tehneet viisi vuotta vastuullisuusviestintää. Rodinia täyttää 5 vuotta!! 🌟🎉 Viestintätoimisto Rodinia perustettiin vuonna 2017, kun tarve vastuullisuusviestinnälle alkoi kasvaa yrityksissä. Silloin ei puhuttu vielä

EU:n lakisääteinen kestävyysraportti käytännössä
Euroopan komissio on jättänyt ehdotuksen, jonka mukaan yritysten tulisi vuodesta 2024 alkaen tehdä lakisääteinen kestävyysraportti. Corporate Sustainability Reporting Directive (CSDR), eli yritysten kestävän kehityksen raportointidirektiivi

Yritysvastuu ja luontokato – sanoista systeemiseen muutokseen
Yritysvastuu ja luontokato – sanoista systeemiseen muutokseen Ilmastonmuutos ja hiilineutraalius ovat jokaisen yrityksen vastuullisuusagendalla. Ja hyvästä syystä. Näitä tavoitteita on kirittänyt etenkin kuluttajien tietoisuuden lisääntyminen

Miksi pk-yrityksen kannattaa tehdä vastuullisuusraportti?
Kannattaako pk-yrityksen tehdä vastuullisuusraportti? Tätä moni pieni ja keskisuuri yritys nyt pohtii, kun puhe vastuullisuudesta on lisääntynyt, sidosryhmien kiinnostus kasvanut ja sääntelykin lisääntyy. Vielä se

5+1 vinkkiä läpinäkyvään vastuullisuusviestintään
Olemme koonneet tähän artikkeliin 5+1 vinkkiä läpinäkyvään vastuullisuusviestintään. Miten vastuullisuudesta kannattaa viestiä ja miten välttää viherpesua? Kuluttajien arvot muuttuvat koko ajan kestävimmiksi. Tämä heijastuu myös

Huono kuvitus vesittää vaikuttavan viestin
Huono kuvitus vesittää vaikuttavan viestin – älä siis vähättele kuvien merkitystä vastuullisuusviestinnässä! Vastuullisuusviestinnälle tyypillistä on vuolaat lupaukset tavoitteista ja hyvistä aikeista sekä sanarikkaat vastuullisuusraportit, mutta

Vastuullisuusviestinnän trendit 2022
Mitä ovat vastuullisuusviestinnän trendit vuonna 2022? Nyt brändien vastuullisuustyöltä- ja viestinnältä odotetaan ratkaisuja ja kannanottoja yhteiskunnallisiin ongelmiin. Ihmiset ovat väsyneet yksilön vastuuseen ilmastonmuutoksen ehkäisyssä. Suomalaisyritysten ympäristöviestintä

Glasgown ilmastokokouksen päätökset vaikuttavat yrityksiin
Mitä Glasgown ilmastokokouksessa sovittiin ja miten keskusteluissa esiin nostetut asiat vaikuttavat yritysten toimintaan? Tälläkin kertaa osa Pariisin sopimuksen tavoitteista eteni, osa polkee yhä paikallaan. Toimialasta