Opetushallituksen kiertotaloushanke

Toteutimme Opetushallitukselle viestintästrategian Sitran rahoittamaan kiertotaloushankkeeseen. Lyftan luoma digitaalinen oppimisympäristö Kierroksia! opettaa alakoululaisille kiertotalouden perusteet.
Me teimme
- Asiakkaan kanssa toteutetuissa työpajoissa määriteltiin palvelumuotoilun menetelmin viestinnän tavoitteet, haasteet ja mahdollisuudet sekä vaikuttavuus.
- Määrittelimme kohderyhmät, loimme tavoiteasiakasprofiilit, valitsimme kanavat ja loimme ydinviestit osana viestintästrategiaa.
- Suunnittelimme vuosikellon sekä resursoinnin ja mittarit.
- Työssä käytettiin Rodinian viestintästrategiapohjaa, jonka ansiosta projekti sujui nopeasti ja tehokkaasti.
Asiakas sai
- Asiakas sai ammattimaisen markkinointistrategian vuosille 2020-2023.
- Markkinointistrategian pohjalta asiakas voi itse tai kumppaneiden kanssa toteuttaa yhtenäistä ja tehokasta viestintää valituissa kanavissa resurssit huomioiden.
- Markkinointistrategiassa hyödynnettiin Sitran SHIFT-markkinointimallia, joka tähtää kuluttajan käyttäytymisen muutokseen.
- Kiertotalous tukee kestävää elämäntapaa.
- Vuosisuunnittelun ansiosta asiakas pystyy toteuttamaan ja suunnittelemaan omaa toimintaansa pitkäjänteisesti.