Kiertotalouden ja kestävän elämäntavan näyttelytila

Toteutimme viestintästrategian ympäristöministeriön rahoittamalle kiertotaloushankkeelle, jossa opetetaan ravinnekierrätyksen keinoin kestävää elämäntapaa.
Me teimme
- Kiertotalouden ja kestävän elämäntavan näyttelytila rakentuu Keravan kartanon alueella.
- Autoimme asiakasta luomaan viestintästrategian ravinnekierrätyshankkeelle, jota rahoittaa ympäristöministeriö.
- Viestintästrategiassa määriteltiin viestinnän tavoitteet, haasteet ja mahdollisuudet sekä tehtiin vaikuttavuusmallinnus.
- Määrittelimme kohderyhmät, loimme tavoiteasiakasprofiilit, valitsimme kanavat ja loimme ydinviestit osana viestintästrategiatyötä.
- Suunnittelimme vuosikellon sekä resursoinnin ja mittarit.
- Lisäksi suunnittelimme hankkeen visuaalisen ilmeen ja tuotimme viestinnän toteuttamisessa tarvittavat visuaaliset elementit.
Asiakas sai
- Asiakas sai ammattimaisen markkinointistrategian vuosille 2020-2021.
- Viestintä- ja markkinointistrategian pohjalta asiakas voi itse tai kumppaneiden kanssa toteuttaa yhtenäistä ja tehokasta viestintää valituissa kanavissa resurssit huomioiden.
- Asiakas sai graafisen ohjeistuksen sekä mallilayoutit erilaisiin visuaalisiin toteutuksiin.
- Lisäksi tuotimme innostavan kartan oppimisympäristöstä Keravan kartanon alueelta ja infografiikan ravinnekierrätyksestä, joka selittää ravinnekierrätyksen periaatteita osana kiertotaloutta ja tukee kestävän elämäntavan omaksumista.
- Vuosisuunnittelun ansiosta asiakas pystyy toteuttamaan viestintää itsenäisesti. Tuotimme myös väliaikaisen viestintäsuunnitelman poikkeusoloihin.