Naturpoliksen viestinnän alkukartoitus

Teimme viestinnän alkukartoituksen kolmelle kuusamolaiselle kestävään matkailuun erikoistuneelle majoitus– ja tapahtumapalveluja tarjoavalle yritykselle. Kartoitimme viestinnän nykytilan ja mahdollisuudet liiketoiminnan ja brändin kehittämisen näkökulmasta ja teimme suosituksia jatkotoimenpiteistä.
Me teimme
- Järjestimme 2 työpajaa kunkin yrityksen edustajan kanssa, ja kartoitimme asiakkaan tahtotilaa, resursseja ja tavoitteita viestinnälle.
- Kartoituksessa käytiin läpi verkkosivujen teknisiä ja viestinnällisiä ominaisuuksia, kieli- ja kuvavalintoja kohderyhmien näkökulmasta sekä sosiaalisen median ja digitaalisen markkinoinnin hyödyntämispotentiaalia.
- Lisäksi kartoituksessa huomioitiin rahoittavan hankkeen vaatimukset ja tavoitteet sekä brändin kehityksen mahdollisuudet asiakaspohjan laajentamiseksi.
- Kartoituksen pohjalta asiakkaalle esiteltiin huomiot ja ehdotukset jatkotoimenpiteiksi.
Asiakas sai
- Kattavan kartoituksen nykyisistä viestinnän sisällöistä, laadusta ja toimenpiteistä, jotka luovat brändimielikuvaa.
- Ymmärrystä viestinnän merkityksestä ja moninaisuudesta hintamielikuvan luojana.
- Kirjalliset suositukset jatkotoimenpiteiksi ja kartoitusta resursseista ja budjetista. Vastuullisuusviestinnän mahdollisuuksien hyödyntäminen viestinnän peruspalikoiden osana.
- Ehdotukset viestinnän ammattimaisesta kehittämisestä ja yhteistyökumppaneista.