Viestintästrategia
Kestävän kehityksen hankkeelle
Palvelut
Teemme vaikuttavia viestintästrategioita YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden mukaisesti. Asiakkaamme saavat kattavat suunnitelmat viestinnän tehokkaaseen toteuttamiseen, nykyisten asiakkaiden sitouttamiseen ja uusien kohderyhmien löytämiseen. Ulkoistettu viestintäasiantuntija säästää resursseja ja takaa monipuolisen osaamisen ja työkalut.
Viestintästrategiatyö kestää noin 1–3 kuukautta. Mallimme sopii niin julkishallinnon hankkeille kuin yritysten ja yhdistysten projekteille.
Case: Opetushallitus

Toteutimme Opetushallitukselle viestintästrategian Sitran rahoittamaan kiertotaloushankkeeseen. Lyftan luoma digitaalinen oppimisympäristö Kierroksia! opettaa alakoululaisille kiertotalouden perusteet.
Prosessi
Miten viestintästrategia luodaan?
-
Aloitus
Yrityksen visio, missio ja tarkoitus.
-
Viestinnän tavoitteet
Haasteiden, resurssien ja työkalujen kartoitus.
-
Kehitys
Viestinnän mahdollisuudet ja kehitysehdotukset.
-
Viestintästrategia
Viestintästrategian suunnittelu.
-
Jatko ja toteutus
Jalkautetaan strategia.
Tuloksena saadaan
- Viestinnän tavoite ja vaikuttavuusmallinnus
- Tavoitekohderyhmien määrittely
- Ydinviestit ja puhetapa
- Asemointi kilpailussa
- Kanavavalinnat ja niiden painopisteet
- Resursointi työnjakoa varten
- Vuosikello toteutukseen ja mittarit onnistumiseen
Työpajatyöskentely
Viestintästrategiat suunnitellaan työpajoissa asiakkaan kanssa. Työpajat toteutetaan palvelumuotolun menetelmin, joten ratkaisuja etsitään aina käsillä oleviin haasteisiin. Työpajojen määrä riippuu asiakkaan resursseista ja mahdollisuudesta sitoutua yhdessä tekemiseen.
Menetelmällämme saadaan helposti ymmärrettävä viestintäsuunnitelma, joka huomioi hankkeen yhteiskunnallisen vaikuttavuuden, asiakasorganisaation resurssit ja tavoitteet. Tarvittaessa autamme suunnnitelman toteuttamisessa.