Viestintästrategia

Ohjaa yrityksesi viestit tulevaisuuteen.

Suunnittelemme pk-yrityksille viestintästrategiat ja valitsemme sopivat viestintäkanavat kulloisiinkin tarpeisiin. Viestinnän suunnittelu on virtaviivainen prosessi, joka on helppo toteuttaa. Rakennamme viestintästrategiat kehittämämme selkeän mallin mukaan, jolloin niissä huomioidaan kestävän kehityksen tavoitteet alusta alkaen.

Toimintatapamme takaa sen, että kustannukset ovat ennakoitavissa ja valmista tulee ajallaan. Tutustumme yrityksenne arvoihin ja visioon huolella, jotta voimme viestiä niistä parhaalla mahdollisella tavalla. Miten sinun yrityksesi pysyy mukana kehityksessä?

Prosessi

Miten strategia luodaan?

  • Aloitus

    Yrityksen visio, missio ja tarkoitus.

  • Viestinnän tavoitteet

    Haasteiden, resurssien ja työkalujen kartoitus. Kohderyhmien määrittely.

  • Kehitys

    Viestinnän mahdollisuudet ja kehityskohteiden kartoitus.

  • Viestintästrategia

    Viestintästrategian esittely.

  • Jatko ja toteutus

    Jalkautetaan strategia.

kestavan-kehityksen-tavoitteet

Näin viestimme kestävästä kehityksestä

  • Selkeytämme yrityksen vision, mission ja tarkoituksen
  • Törmäytämme ne Agenda 2030 -tavoitteiden kanssa
  • Kartoitamme toimialan haasteet ja kilpailutilanteen
  • Löydämme yrityksesi erottautumistekijät
  • Lopputuloksena saamme: Kaksi pääviestiä
viestinnan-perustoiminnot

Mitä ovat viestinnän perustoiminnot?

Vaikka yritykset ja toimialat ovat erilaisia, viestinnässä on muutamia peruselementtejä, jotka jokaisella yrityksellä tulisi olla kunnossa.

  • Viestintätarpeiden kartoitus: Aloittava yritys vai olemassa oleva yritys?Iso vai pieni? Toimiala ja viestinnän tavoitteet? Sisäiset ja ulkoiset resurssit?
  • Viestinnän osa-alueiden rakentaminen: sisäinen viestintä, verkko- ja someviestintä, asiakasviestintä, markkinointi- ja tapahtumaviestintä, sidosryhmäviestintä, kriisiviestintä, yhteiskuntasuhteet.

Kirjoita hakusi ja paina Enter.