Skip to content

Vastuullisuusraportointi

yritysvastuuraportointi

Jaa kirjoitus

Tiesitkö, että yli 500 henkilöä työllistävien yritysten on EU direktiivin mukaan raportoitava vastuullisuudestaan vuodesta 2017 alkaen?

Sääntely lisääntyy jatkuvasti ja vaikka raportoinnin muoto vielä onkin vapaa, kannattaa siihen suhtautua alusta alkaen vakavasti.

Vastuullisuus tulee tulevaisuudessa yhä useammin vaikuttamaan niin kuluttajien kuin sijoittajien päätöksiin. Sijoittajat lukevat yritysvastuuraportteja entistä enemmän ja raportointia ollaan kehittämässä yhtenäisemmäksi.

Yritysvastuu on hyvä maineenhallintakeino myös pk-yrityksille. Vastuullinen liiketoiminta lisää kilpailukykyä ja vastuullisuudesta raportointi lisää luottamusta pitkäjänteiseen toimintaan.

Tarve yritysvastuuraportille tuli vähän yllättäen. Kädet on täynnä, eikä kunnollista toimintatapaa sen luomiseen ole. Mitä sen pitäisi edes sisältää?

Teemme olennaisuusanalyysit ja raportit

Olemme kehittäneet oman konseptin, jolla luomme yritysvastuuraportit nopeasti. Raporteissamme huomioidaan kaikki tarvittavat asiat ja ne toimivat yritysvastuuohjelman pohjana seuraavalle vuodelle.

Saat meiltä joko sparrausapua sisältöihin, ulkoasusuunnittelun tai viemme läpi koko projektin yhdessä avainhenkilöidenne kanssa suunnittelusta julkaisuun. Teemme oleellisuusanalyysin, avainhenkilöiden haastattelut ja tuotamme visuaaliset elementit.

Halutessanne voimme hyödyntää olemassa olevia viitekehyksiä.

Olemme tehneet useita vastuullisuusraportteja

Raporttimme erottuvat muista sillä, että niissä on selkeä rakenne, jota noudatetaan pääsääntöisesti. Olemme toteuttaneet muun muassa Oras Groupin ja Touchpointin vastuullisuusraportit.

Loimme yhdessä Oras Groupin kanssa vastuullisuusohjelman, joka integroitiin strategiaan. Asetimme tavoitteet ja mittarit strategiakauden ajaksi ja toteutimme vastuullisuusraportin. Aloitimme projektin järjestämällä Oras Groupin avainhenkilöille työpajoja, joissa kartoitimme vastuullisuustyön tavoitteet ja nykytilan haastatteluin. Tämän jälkeen työstimme vastuullisuusteemat vastuullisuusvision, toimialan haasteiden ja YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden pohjalta. Lopuksi tuotimme raportin sisällöt, tekstit ja kuvat, sekä taitoimme raportin julkaisukuntoon.

Touchpointin vastuullisuusraportin toteutuksessa konsultoimme asiakasta vastuullisuusraportin sisällöissä ja rakenteessa sekä toteutimme visuaalisen ja helppolukuisen vastuullisuusraportin usealla kielellä. Asiakas sai vinkkejä ja ymmärrystä raportin rakenteen ja sisällön rakentamiseen vastuullisuusviitekehysten ja vastuullisuusviestinnän näkökulmasta. Lopullinen raportti toteutettiin Touchpointin brändi-ilmeen mukaisesti tukien muuta yrityksen viestintää.

Palvelulupaus

Meille aikataulussa pysyminen ja yksityiskohdat ovat kunnia-asia. Yhteistyönä syntyvät raportit ovat näyttäviä ja visuaalisesti helppolukuisia. Vastuullisuusraporttimme ovat rehellisiä ja osoittavat vastuunkantoa ja kestävää kehitystä.

 

Kysy lisää:

Minna Rajainmäki (at) rodinia.fi

 

Tilaa uutiskirje

Ymmärrä kestävää viestintää. Saat tuoreimmat uutiset sähköpostiisi.