Skip to content

Vastuullisuustyön ympärivuotinen hallinta

vastuullisuusviestintä

Jaa kirjoitus

Olemme luoneet palvelupolun yritysten vastuullisuustyön ympärivuotiseen hallintaan ja viestintään. Tuloksena on kestävän kehityksen mukainen liiketoiminta ja organisaation oppiminen. Hallitsemalla vastuullisuustyötä datan avulla parannetaan prosesseja ja vastataan asiakkaiden uusiin tarpeisiin.

Yhteistyössä kumppanimme Tofuturen kanssa olemme kehittäneet palvelun, jolla autamme eri kokoisia yrityksiä hallitsemaan vastuullisuustyötään. Palvelu on pilkottu kuuteen eri kokonaisuuteen ja sen voi aloittaa mistä kohtaa tahansa. Jos olennaisuudet on jo löydetty, voimme aloittaa tiedonkeruusta. Jos kaikki pohjatyö on jo hyvällä mallilla, voimme aloittaa viestinnän.

On myös tärkeää, että yrityksellä on sisäinen ohjausryhmä ja että johto sitoutuu vastuullisuustyöhön. Voimme tarjota ulkoistetun vastuullisuusosaston ja tuottaa tietoa päätöksenteon ja viestinnän tueksi.

Miten hallitset vastuullisuustyötä?

  1. Kartoitus
    • Ensimmäisessä vaiheessa kartoitamme asiakkaan vastuullisuustyön tavoitteet ja teemme olennaisuusanalyysin YK:n kestävän kehityksen teemojen pohjalta. Hyödynnämme sidosryhmäkyselyä ja valitaan sopivat viitekehykset.
  2. Tiedonkeruu
    • Olennaisuusanalyysin tuloksena kerätyt tiedot syötetään CSM-järjestelmään, joka konfiguroidaan indikaattorien pohjalta. Luodaan toimipaikat ja määritetään tiedonkeruun aikajaksot.
  3. Analyysi
    • Analysoidaan vastuullisuusohjelmaan liittyviä tietoja. Toimitetaan datasta löytyvat trendit asiakkaalle graafeina ja taulukkoina. Annetaan kehitysehdotuksia vastuullisuustyöhön.
  4. Viestintä
    • Suunnitellaan vastuullisuuteen painottuva viestintäkampanja asiakkaan kohderyhmälle. Sisältää suunnittelun, sisältöjen toteutuksen, julkaisun valituissa kanavissa ja tulosten mittaamisen.
  5. Raportointi
    • Tuotetaan konseptoitu vastuullisuusraportti, joka noudattaa alan yleisiä käytäntöjä, hyödyntää kerättyä dataa ja avainhenkilöiden haastatteluja. Raportin kirjoittaminen, taittaminen ja visualisointi.
  6. Seuranta
    • Raportoidaan yhteisessä kokouksessa asiakkaan johtoryhmälle neljä kertaa vuodessa. Kehitysehdotuksien antaminen kuten ulkoistettu vastuullisuusosasto. Sisaltää datan hallinnan ja analysoinnin.

 

Ota yhteyttä, niin aloitetaan keskustelu, miten vastuullisuustyön hallinta kannattaa aloittaa!

Tilaa uutiskirje

Ymmärrä kestävää viestintää. Saat tuoreimmat uutiset sähköpostiisi.